دسته‌بندی نشده

معرفی عمل های زیبایی صورت

عمل زیبایی صورت

عمل زیبایی صورت؛ جراحی برجسته کردن گونه

عمل زیبایی صورت داشتن گونه‌‌ برجسته یکی از رازهای زیبایی صورت است. گونه های شل و افتاده، شادابی چهره را کمرنگ می کنند. با افزایش سن، بافت های صورت، نازک یا سفت تر می شوند. با از بین رفتن برجستگی های گونه، چهره حالت خموده ای به خود می گیرد. این موضوع، نقطه کانونی صورت را از چشم به دهان تغییر می دهد.

گونه گذاری یا جراحی کاشت گونه، برجستگی گونه ها را تجدید کرده و اندازه آن ها را بهبود می بخشد. در نتیجه چهره فرد جوانتر و شاداب تر به نظر می رسد.

در اکثر افراد با افزایش سن، بخش عمده ای از چربی های زیر پوست از بین می روند. این موضوع باعث ایجاد چروک های ریز قسمت های مختلف صورت می شود. جراحی برجسته کردن گونه یک عمل زیبایی صورت است که بخش عمده ای از این چروک ها را برطرف می سازد. البته داوطلبان این روش جراحی زیبایی صورت، به افراد مسن محدود نمی شوند. بسیاری از جوانان نیز به دلایل مختلف از جمله داشتن زیبایی بیشتر، داشتن گونه های برجسته یا رفع لاغری بیش از حد صورتشان، برای این نوع عمل زیبایی صورت اقدام می کنند. گونه گذاری با روش های متنوعی انجام می گیرد که آشنایی با برخی از رایج ترین آن ها خالی از لطف نیست.

عمل زیبایی کاشت پروتز گونه

در روش کاشت پروتز گونه، پزشک از یک پروتز سیلیکونی برای برجسته کردن گونه استفاده می کند. البته بر اساس حساسیت های بیمار و نظر پزشک ممکن است از پروتزهای با جنس پلی اتیلن متخلخل نیز استفاده شود. در هر صورت، قرار دادن پروتز گونه باعث بهبود شکل گونه و ایجاد کانتور مناسب در ناحیه گونه ها می گردد.

طی جراحی زیبایی کاشت گونه، پزشک پروتز مورد نظر را به استخوان گونه متصل خواهد کرد. معمولا عملیات مرتبط با این نوع عمل زیبایی صورت، از داخل دهان انجام می گیرد. این کار از بروز جای زخم یا اسکار بر روی صورت جلوگیری خواهد کرد.

لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی برای تناسب هر چه بهتر اجزای صورت با یکدیگر، لازم است انواع جراحی زیبایی صورت شامل جراحی زیبایی کاشت گونه، لیفت، رینوپلاستی و زاویه سازی صورت، به طور همزمان انجام گیرند. از مزایای برجسته کردن گونه با پروتز می توان به دوام و ماندگاری آن برای سال های طولانی اشاره کرد. جهت تبلیغات رایگان به این سایت مراجعه بفرمایید

عمل زیبایی بوکال چربی های صورت برای برجسته کردن گونه ها

چربی بوکال نوعی چربی عمقی است. وجود این چربی باعث پر بودن گوشه های خارجی لب ها می شود و برجستگی استخوان گونه را کاهش می دهد. تنها راه برای کاهش چربی های داخل دهان، انجام عمل زیبایی صورت تحت عنوان جراحی بوکال فت است. با حذف و استخراج این چربی های نسبتا مزاحم، استخوان گونه  برجسته تر به نظر خواهد رسید.

حفظ تقارن صورت و گونه ها در حین انجام عمل زیبایی بوکال فت، اهمیت بسیار زیادی دارد. این مساله به طور قابل توجهی به میزان دقت، تمرکز و مهارت پزشک جراح بستگی خواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که پزشک جراح نمی تواند حجم زیادی از چربی های زیر گونه را خارج کند. زیرا چربی هایی که زیر عضلات صورت قرار دارند، عمقی بوده و نمی توان آن ها را از طریق لیپوساکشن استخراج نمود.

عوارض عمل زیبایی بوکال فت

بوکال فت، جزو جراحی های کم عارضه محسوب می شود. با این حال، در موارد نادر ممکن است بیمار با مشکلاتی مواجه شود. یکی از این مشکلات، ایجاد سفتی موقتی در استخوان فک است. در این حالت، شخص احساس می کند که آواره هایش به سختی حرکت می کنند. در برخی موارد نیز استخوان فک بیمار دچار بی حسی می گردد. در صورت مشاهده چنین عوارضی، حتما باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

این امکان نیز وجود دارد که پس از انجام عمل زیبایی صورت، محدودیت هایی در حرکت سر و گردن به وجود آید. معمولا این محدودیت ها در مدت کوتاهی پس از جراحی زیبایی صورت از بین خواهند رفت.

بروز عفونت از دیگر عوارضی است که در صورت عدم انجام مراقبت های پس از جراحی زیبایی ایجاد می گردد. شما می توانید با رعایت بهداشت دهان، استفاده از دهانشویه و آنتی‌بیوتیک، از بروز عفونت در محل جراحی پیشگیری کنید.

برخی مسائل نیز از عوارض معمول و رایج این جراحی محسوب می شوند که بروز آن ها طبیعی است. عمده این عوارض مدت زمان کوتاهی پس از جراحی بوکال فت، به طور خودبخود برطرف می شوند. برای مثال، ایجاد تورم پس از عمل زیبایی بوکال فت اجتناب ناپذیر است. اما با استفاده از گن صورت و داروهای ضد التهابی می توان میزان این تورم را کاهش داد. به طور کلی، ورم صورت به مرور زمان کمتر شده و پس از مدت کوتاهی کاملا از بین خواهد رفت.

لیفت صورت

عمل لیفت صورت نوعی جراحی نسبتا کم تهاجمی است که برای رفع چین و چروک های صورت به کار می رود. در این نوع تکنولوژی جراحی، جراح متخصص بر آن است تا با کشیدن فلپ های پوستی مناسب در قسمت های مختلف صورت، پوستی صاف ایجاد نماید.

روش های متعددی برای انجام جراحی لیفت صورت به کار می روند. با این حال، آنچه برای یک بیمار مناسب است می تواند با بیمار دیگر کاملا متفاوت باشد. تبحر یک پزشک جراح در انجام این نوع عمل زیبایی پوست اهمیت فراوانی دارد. در واقع، جراح باید به گونه ای عمل لیفت را انجام دهد که نتیجه نهایی کاملا طبیعی به نظر برسد.

در انجام انواع عمل زیبایی صورت می توان از عمل لیفت، به صورت همزمان، استفاده نمود. برای مثال، گاهی جراحی فک، چانه، گونه و یا حتی جراحی بینی به صورت همزمان با عمل لیفت صورت انجام می گیرند. این کار باعث افزایش رضایت بیمار از نتیجه جراحی خواهد شد.

در بسیاری از موارد نیز افراد باید عمل لیفت صورت را همراه با لیفت گردن انجام دهند. در این حالت، افتادگی های پوست و عضلات گردن از بین رفته و ظاهر فرد جوانتر به نظر می رسد.

عمل زیبایی بلفاروپلاستی

زیبایی پوست یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی صورت به حساب می آید. افرادی که پوستی درخشان، تمیز، آبرسانی شده و بدون چروک داشته باشند، عملا از یکی از معیارهای زیبایی اصلی برخوردار هستند. به همین دلیل بهتر است در سنین پایین (دهه ۲۰)، مراقبت های پوستی لازم را انجام دهید تا میزان چین و چروک و تیرگی پوست در سنین بالا به حداقل برسد. هر چند امروزه به لطف عمل زیبایی صورت، حتی اگر پیری پوست بر زیبایی چهره تاثیر بگذارد، می توان آن را از بین برد و پوست را به اندازه سنین جوانی شاداب کرد.

چین و چروک و افتادگی‌ پوست در اطراف چشم یکی از مهم ترین عواملی است که با بالا رفتن سن، باعث کاهش زیبایی چهره افراد، مخصوصا بانوان، می شود. به همین دلیل بر روی مبل نشته و استراحت کنید ، اکثر افراد تمایل دارند تا با کمترین تغییر در وضعیت پوست خود از جوانی گذر کرده و دوران میانسالی و کهنسالی را پشت سر بگذارند. از آن جا که شادابی و جوانی چهره در حفظ اعتماد به نفس افراد نیز نقش بسزایی ایفا می کند، بنابراین انجام یک عمل زیبایی صورت که شادابی را به پوست اطراف چشم ها بازگرداند، خالی از لطف نیست. نوعی جراحی زیبایی صورت تحت عنوان جراحی زیبایی بلفاروپلاستی، در این زمینه راهگشا خواهد بود.

مهم ترین علت افتادگی پوست به خصوص در اطراف چشم، کاهش کلاژن و کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست در اثر افزایش سن است. علاوه بر این، تجمع چربی در اطراف پلک ها که با بالا رفتن سن ایجاد می گردد، زیبایی پوست صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. این مساله علاوه بر ظاهر اشخاص، اثرات منفی قابل توجهی بر میدان دید آن ها نیز خواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *