دسته‌بندی نشده

باطری یو اس بی دوربین مدار بسته

یوپی اس دوربین مداربسته

یوپی اس دوربین مداربسته دوربین مدار بسته

یوپی اس دوربین مداربسته  از آنجا که اغلب یو پی اس ها برای دوربین از باتری 12 ولت به عنوان باطری اضطراری دوربین مداربسته استفاده میکنند، بین 1 تا 4 ساعت امکان برق دهی به دوربینها وجود دارد.وربین ها و سیستم دی وی آر مربوطه معمولا برق با کیفیت خیلی بالا لازم ندارند و ضمن اینکه خود دی وی آر (DVR) ها یک استابلازر درونی دارند.

بنابراین استفاده از یک یو پی اس تک باتری برای دو یا سه دوربین کافی است. توان مصرفی دوربینها معمولا 40 وات و توان مصرفی دی وی آر 100 وات است.در صورت استفاده از بیش از این تعداد. بهتر است از یو پی اس دو باتری و یا یک یو پی اس توان بالاتر استفاده شود.

در صورت استفاده از دوربین ها در ادارات و سازمانها، استفاده از یک یو پی اس برای چندین دوربین توصیه نمی شود. در ضمن توان یو پی اس برای دوربین باید حداقل 1.5 تا دو برابر توان مصرفی پیشبینی شده است.

نحوه محاسبه یوپی اس دوربین مداربسته

اما برای اینکه حتی پس از قطع برق هم بتوانیم یک سامانه مدار بسته پویا داشته باشیم باید از یو پی اس مناسب استفاده کنیم. یکی از موارد مهم محاسبه ظرفیت یو پی اس می باشد.

یو پی اس (UPS) ها با توان هاي مختلفي تولید شده و معمولا توان آنها با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده مي شود. رنج هاي متداول در بازار به شرح زیر است:

600VA، 1KVA، 1. 5KVA، 2KVA، 3KVA، 5KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA

محاسبه توان مورد نیاز یوپی اس دوربین مداربسته

یکی از موارد مهم در سیستم دوربین مدار بسته استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) است و نکته ی مهم در این راه نحوه محاسبه توان یو پی اس برای دوربین مداربسته می باشد.توان یو پی اس از جمع توان کلیه تجهیزاتی که قرار است آنها را روشن نگه دارد به دست می آید.

به خاطر داشته باشید که معمولا 25% از توان هر یو پی اس صرف روشن نگه داشتن و تغذیه خود دستگاه یو پی اس می شود. واحد محاسبه توان یو پی اس کیلو ولت آمپر یا KVA می باشد.

چند نکته را به خاطر داشته باشید :

  • معمولا توان هر دوربین مدار بسته حدود 12 وات است
  • توان هر دستگاه DVR یاNVR حدود 70 وات است
  • توان هر سوئیچ در برگه مشخصات فنی آن نوشته شده است
  • توان هر مانیتور حدود 100 وات است
  • توجه : در صورتی که دوربین مدار بسته شما مجهز به چیپ تصویر ccd  باشد مصرف انرژی که استفاده می کند به مراتب بالاتر میرود که با انتخاب ups  مرتبط است.
محاسبه مدت زمان برق دهی UPS دوربین مدار بسته

برای محاسبه تعداد ساعتی که یو پی اس می تواند سیستم را روشن نگه دارد نیز باید تعداد باطری های مختلفی را جهت تغذیه و ذخیره انرژی یو پی اس استفاده کرد.

میزان آمپر و تعداد باطری ها در یک سیستم برق اضطراری از فرمل زیر محاسبه می شود :

تعداد باطری × ولتاژ باطری/توان مصرفی × تعداد ساعت های بکاپ = آمپر ساعت باطری در سیستم برق اضطراری

یوپی اس دوربین مداربسته برای 4 دوربین مداربسته

برای 4 دوربین مداربسته و دستگاه DVR دی وی آر و تجهیزات جانبی آن مانند منبع تغذیه شما معمولا به حدود 50 وات توان نیاز خواهید داشت. برای تامین این توان حداقل باید از یک UPS یو پی اس با توان 600VA استفاده کنید.

یک UPS 600VA با باتری 7 آمپر/ساعت حدود 40 دقیقه میتواند سیستم مداربسته شما را روشن نگه دارد. باتری 9 آمپر/ساعت همین زمان را به حدود 1 ساعت می رساند و با دو باتری 7 آمپر/ساعت شما حدود 1 ساعت و چهل دقیقه سیستم را به صورت فعال تغذیه خواهید کرد.

همچنین جهت جلوگیری از نوسان برق شهر میتوان از استابلایزر بهره برد که به دو دسته استابلایزر تک فاز و استابلایزر سه فاز تقسیم میشوند. برخی به آنها محافظ ولتاژ و یا ترانس برق نیز می گویند.

 UPS برای 8 دوربین مداربسته

برای هشت دوربین مداربسته و دستگاه DVR دی وی آر و تجهیزات جانبی باید حداقل از یک UPS یو پی اس با توان 1000VA استفاده کنید.

یک UPS 1000VA یو پی اس با دو باتری 7آمپر/ساعت میتواند تجهیزات شما را برای 1 ساعت روشن نگه دارد. در صورتی که باتری را تا 2 باتری 9 امپر/ساعت افزایش دهید این زمان به 1 ساعت و 20 دقیقه می رسد. این زمان برای سه باتری 9 آمپر/ساعت به 2 ساعت خواهد رسید.

دستگاه ups برای 16 دوربین مداربسته

برای 16 دوربین مدار بسته و دستگاه DVR دی وی آر و تجهیزات جانبی باید حداقل از یک UPS با توان 1000VA استفاده کنید. یک UPS 1000VA یو پی اس با دو باتری 7آمپر/ساعت میتواند تجهیزات شما را برای 30 دقیقه روشن نگه دارد.

در صورتی که باتری را تا 2 باتری 9 امپر/ساعت افزایش دهید این زمان به 40 دقیقه می رسد. این زمان برای سه باتری 9 آمپر/ساعت به 1 ساعت خواهد رسید.

انواع یو پی اس دوربین مداربسته

سه نوع دستگاه UPS دوربین مداربسته وجود دارد که شامل: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس Line Interactive هستند. با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

  • UPS آنلاین دوربین مداربسته (Online)

این نوع UPS ها برق خروجی خود از طریق اینورتر(Invertor) تامین می کنند. بنابراین دائما یک جریان ثابت برق به دوربین های مداربسته انتقال داده می شود. در این سری، هنگام قطع شدن برق، باتری ها به عنوان جایگزینی برای منابع تغذیه تجهیزات الکتریکی ما (اعم از: دوربین ها، رکورد ها و ..) استفاده می شوند. در یو پی اس های آنلاین با قطع شدن برق، دستگاه به کار خود (تولید برق) ادامه می دهد اما دیگر نمی تواند شارژ شود. یو پی اس های آنلاین به دلیل برخورداری از فن های خنک کننده گاها ممکن است سر و صدا ایجاد کنند. بیشترین کاربرد این نوع یو پی اس ها در دفاتر کوچک و منازل است. لازم به ذکر است که قیمت این نوع از UPSها نسبت به انواع دیگر آن، بالاتر است.

  • UPS آفلاین دوربین مداربسته (Offline)

از UPS های آفلاین اغلب برای تامین برق اضطراری ادارات استفاده می شوند. در این سری، دوربین های مداربسته برق مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از طریق برق شهری تامین می کنند. این UPS ها در صورت قطع برق و یا ایجاد اختلال در برق، فعال شده و شروع به کار می کنند. این دستگاه ها در صورت قطعی برق، با تاخیری کمتر از یک ثانیه، اقدام به تامین برق مورد نیاز تجهیزات می نمایند. یو پی اس های آفلاین هنگام فعالیت ایجاد سر و صدا نمی کنند و هم چنین مناسب برای استفاده در سیستم های کامپیوتری و مودم ها هستند.

  • UPS لاین اینترکتیو دوربین مداربسته (Line Interactive)

این دستگاه ها دارای ترانسفورماتور هستند. در این نوع یو پی اس ها در صورتی که ولتاژ از یک حد مشخص کمتر شود، ترانسفورماتور فعال شده و از باتری به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود. از جمله مزایای یو پی اس لاین اینترکتیو می توان به مقرون به صرفه بودن آنها نسبت به مدل آنلاین اشاره کرد. هم چنین این UPS ها برای سیستم های برق اضطراری، شبکه و سرور مناسب هستند.

اجزای تشکیل دهنده UPS دوربین مداربسته

UPS ها دارای سه بخش: باتری، شارژر و مبدل هستند.

  • باتری UPS: باتری ها یکی از اجزای مهم دستگاه یو پی اس به شمار می آیند. آن ها در زمان وصل بودن برق وظیفه ی ذخیره سازی برق را به عهده دارند. زمانی که برق قطع می شود، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را فراهم می کنند. این باتری ها در دستگاه های UPS، به دو صورت داخلی و خارجی می توانند قرار بگیرند.
  • شارژر UPS: شارژر یو پی اس وظیفه ی تامین جریان و ولتاژ برای باتری ها را بر عهده دارد. کیفیت شارژر تاثیر به سزایی در عملکرد بهتر دستگاه و باتری دارد.
  • مبدل UPS: مبدل در دستگاه یو پی اس وظیفه تبدیل جریان مستقیم برق به جریان متناوب را به عهده دارد. زمانی که نوسانات برق وجود داشته باشد و یا برق قطع شده باشد، مبدل با متناوب کردن جریان باتری اقدام به تامین برق تجهیزات مصرف کننده می نماید. اینورتر ها از توان اسمی مشخصی برخوردار هستند. در اغلب تاسیسات مسکونی از مبدل های کمتر از 10 کیلووات استفاده می شود. در حالیکه برای کاربری های تجاری از مبدل هایی با توان بیش از 100 کیلووات استفاده می شود.

 نصب یو پی اس دوربین مداربسته چه مزایایی دارد؟

  • با تثبیت جریان برق، به افزایش طول عمر دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط ویدئویی کمک می کند.
  • از مقاومت بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی نامناسب برخوردار است.
  • از اختلالاتی که در اثر نوسانات جریان برق به وجود می آید، جلوگیری می کند.
  • می توانید چندین دستگاه یو پی اس را به صورت موازی به یک باتری خارجی متصل کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *